2018. március 10., szombat

Maga(m) Mentsége...

Nagyon-nagyon régen írtam új posztot. Amióta megvan ez a blog, 2011 óta még nem fordult elő ilyen... Így Misztótfalusi Kis Miklóstól kölcsönöztem a hosszú hallgatás utáni első bejegyzés címét.

Mentségem, hogy a facebook-on az ugyanilyen című Gábor Miklós-emlékoldalt azért naponta töltögettem új képekkel, infókkal. Dolgozom is a témán, gyűjtögetem Gábor Miklós életművének lenyomatait a magyar sajtóból; de az háttérmunka, ami közvetlenül nem látszik, viszont egyre nagyobb az a muníció, az a kép- és újság-, folyóirat-cikk és dokumentum halmaz, amit fel tudok használni itt a blogban.

A legújabban felkutatott dokumentumokból csak véletlen-szerűen mutatok kettőt. Ez a kedves kép a Kurir 1996. október 20-i számában jelent meg, mely Gábor Miklós és Vass Éva otthonában készült:



Ez pedig itt Háry Flóra és Nagy Sándor esküvőjének anyakönyvi bejegyzése: 1877. február 3., Alsó-Nemesapáti. Ők voltak Gábor Miklós dédszülei. Lányuk, Nagy Ilona az édesanyja Gábor Miklós édesanyjának. Szóval alakul a családfa is, amiből már mutattam részleteket, de mostanában sok új adatot sikerült előkeríteni.




A felkutatott anyagokra szükségem lesz a blog mellett egy nagy projektben is. Tervem, bár most már annak is ideje lenne komolyabban nekiállni: jövőre, születésének centenáriumára egy nyomtatott kiadvánnyal, könyvvel is szeretnék adózni Gábor Miklós emlékének.

Mindezek mellett van még két blogom (ez az egyik, ez a másik), és több nagykanizsai témám, amiken folyamatosan dolgozom. Szóval nem lazsálok :) éppen most fejeztem be egy kis könyv anyagát egy 19. századi operaénekesnőről, aki Kanizsáról származott el Bécsbe és lett a bécsi opera magánénekese.

Szóval ez a mentségem...

1 megjegyzés:

  1. Hajrá Kati! Te aztán nem lopod a napot.
    Szívből kívánok neked sok-sok energiát.

    VálaszTörlés